Założeniem kampanii QMP jest zwiększenie spożycia wołowiny w Polsce. Naturalnie kruchej i soczystej – tak jak było to w latach ’90. Z analiz podsekretarza stanu, Tadeusza Nalewajka wynika, że przez ostatnie lata konsumpcja wołowiny w Polsce zmalała z ok.18 kg/os. w 1989 r. do 3 kg/os. w 2010 r. W tym celu zostały podjęte działania wspomagające producentów wołowiny i przyczyniające się do większego spożycia mięsa. Wiceminister poinformował, że Bruksela podjęła pozytywną decyzję w sprawie systemu jakości wołowiny kulinarnej QMP. System ten uzyskał akceptację i wsparcie finansowe z PROW na lata 2007-2013. Obecnie oczekuje się nowelizacji rozporządzeń wykonawczych. Przewiduje się, że od czerwca będzie możliwość dofinansowywania działań związanych z systemem QMP. Ponowna nowelizacja rozporządzenia pomoże producentom żywca wołowego starać się o 100% refundacji kosztów kontroli, certyfikacji i uczestnictwa w systemie QMP.
Zakłady mięsne będą miały możliwość ubiegania się o 70% dotacji aplikacji do działań informacyjno-promocyjnych wołowiny QMP z Agencji Rynku Rolnego. Według wiceministra Nalewajka, należy mówić o potrzebie bezpieczeństwa w żywności, ponieważ „certyfikat QMP daje możliwość zweryfikowania pochodzenia mięsa nie tylko w odniesieniu do hodowli, lecz także konkretnej sztuki bydła. To bardzo cenna informacja, a w systemie jakości QMP otrzymuje ją każdy konsument i jest to główne założenie strategii „od widelca do zagrody”.