KOMITETY COPA-COGECA, CIAA ORAZ CELCAA WZYWAJĄ PODCZAS WARSZTATÓW WYSOKIEGO SZCZEBLA DO POTRAKTOWANIA EUROPEJSKIEJ POLITYKI PROMOCJI PRODUKTÓW ROLNYCH JAKO PRIORYTETU
W związku z kolejną reformą europejskiej polityki promocji produktów rolnych, Komitety Copa-Cogeca, we współpracy z CIAA i CELCAA, poprosiły Komisję, aby traktować europejską politykę promocji, zarówno na rynku wewnętrznym jak i na rynku zewnętrznym, jako priorytet. Apel ten pojawił się podczas warsztatów organizowanych tego dnia w Brukseli. Koniecznie trzeba nanieść poprawki do tej polityki, aby była ona bardziej skuteczna oraz oby otrzymywała większe dofinansowanie. Seminarium to, organizowane przez Komitety Copa-Cogeca, przy wsparciu CIAA i CELCAA w Brukseli, którego tematem jest «Reforma europejskiej polityki promocji produktów rolnych: stawienie czoła wyzwaniom », zgromadziło 100 uczestników, decydentów politycznych oraz ekspertów wysokiego szczebla. Wydarzenie to jest okazją do przeprowadzenia wymiany poglądów oraz debaty na temat tej reformy. Pekka Pesonen, Sekretarz Generalny Komitetów Copa-Cogeca, podkreślił: « Promocja produktów rolnych jest kluczową polityką i będzie musiała odgrywać bardzo ważną rolę w ramach przyszłej Wspólnej Polityki Rolnej. Biorąc pod uwagę wyzwania, którym europejskie rolnictwo będzie musiało sprostać w przyszłości, trzeba będzie promować europejskie produkty rolne, zarówno na rynku wewnętrznym jak i na rynku zewnętrznym, aby lepiej informować konsumentów na temat produktów wysokiej jakości oraz europejskich norm produkcyjnych. Ambitna wspólnotowa polityka promocji pomogłaby UE w utrzymaniu i w rozwoju udziału w rynku Unii Europejskiej i w rynku krajów trzecich, co jest bardzo ważne w kontekście coraz bardziej konkurencyjnego rynku ». Koniecznie trzeba uprościć procedury administracyjne oraz poprawić proces wyboru programów. Większa przejrzystość oraz lepsza koordynacja między państwami członkowskimi a Komisją Europejską jest potrzebna, aby zwiększyć skuteczność tych programów.