Strona główna Aktualności Kolonie dla dzieci rolników 2021 – Turnus 18.07-28.07.2021

Kolonie dla dzieci rolników 2021 – Turnus 18.07-28.07.2021

1027

W dniach od 18.07 do 28.07.2021 r. w Ośrodku „Razem nad Morzem” w Gdyni odpoczywały dzieci rolników w ramach akcji kolonii letnich zorganizowany przez NSZZ Rolników Indywidualnych „Solidarność” dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.

Wypoczynek letni dla dzieci i młodzieży w formie kolonii w 2021 r. został dofinansowany ze środków Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w kwocie 750,00 zł na każdego uczestnika.

W Gdyni w ośrodku „Razem nad Morzem” wypoczywały dzieci z województwa mazowieckiego oraz łódzkiego.

W ramach rozwijania aktywności ruchowej i promocji zdrowia odbyły się spacery brzegiem plaży, a szczególnie spacer po Molo Orłowskim i zwiedzanie Domku Żeromskiego. Nie zabrakło również konkurencji sportowych rozgrywanych tylko w grupach. Uczestnicy kolonii brali udział w warsztatach malarskich podczas wycieczki na Półwysep Helski. Rozwijali swoją kreatywność i pomysłowość.

Przeprowadzano kąpiele w morzu i plażowanie oraz zabawy na plaży. Wdrażano do hartowania organizmu. Była pogadanka na temat zachowania bezpieczeństwa w czasie pandemii oraz zdrowego stylu życia i kulturalnego zachowywania się.

Zorganizowano grupowe turnieje kolonijne jak: turniej tenisa stołowego oraz rozgrywki w piłkę siatkową.

Odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek przy dźwiękach muzyki.  Uwrażliwiano na przeżycia estetyczne.

Odbyła się wycieczka krajoznawczo- turystyczna Gdynia- Hel. Na Skwer Kościuszki w Gdyni dojechaliśmy trolejbusem. Zwiedzaliśmy Przystań Żeglugi Morskiej i o godzinie 10:00 wypłynęliśmy katamaranem „Agat” do Helu. Rejs trwał ponad godzinę. W tym czasie podziwialiśmy panoramę Gdyni. Przeszliśmy bulwarem nadmorskim, podziwialiśmy zabytki i architekturę Helu. Godzinną drogę z Helu do Gdyni również pokonaliśmy katamaranem „Agat”. Ze Skweru Kościuszki do naszego ośrodka wróciliśmy trolejbusem.

Koloniści mieli okazję uczestniczyć w zabawach i doświadczeniach w Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni. Poznali różne zjawiska przyrodnicze, fizyczne, chemiczne na stanowiskach naukowych.

Zorganizowano całodniową wycieczkę krajoznawczo – turystyczną Gdynia- Gdańsk- Sopot. W Gdańsku, wspólnie z przewodnikiem, mieliśmy okazję podziwiania oraz poznania historii Starego Miasta, Głównego Miasta, Bazyliki Mariackiej, Ratusza oraz Wyspy Spichrzów. Duże wrażenie zrobiła na nas Fontanna Neptuna. Następnie przejechaliśmy na Westerplatte, gdzie przewodniczka wprowadziła nas w tajniki tego miejsca. Koloniści dowiedzieli się wielu ciekawostek na jego temat. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Sopot. Zwiedzaliśmy tam molo i Muzeum Figur Woskowych. Wystawa prezentowała rekordy z Księgi Guinessa.

Poprzedni artykułKolonie dla dzieci rolników 2021 – Turnus 11.07-21.07.2021
Następny artykułNiewygodna prawda Komisji – Wspólne Centrum Badawcze publikuje sprawozdanie dotyczące wpływu strategii od pola do stołu i strategii bioróżnorodności na rolnictwo
NSZZ RI „Solidarność” jest powołany do reprezentowania i obrony godności, praw, jedności zawodowej, interesów zawodowych rolników na poziomie krajowym i międzynarodowym zgodnie z ideami „Solidarności” oraz zasadami etyki chrześcijańskiej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj